Poniedziałek 08/12/2025
Dramat | Thriller | 98 min
Współczesny mężczyzna, ojciec, targany bólem i gniewem po utracie ukochanej żony, musi nauczyć się na nowo, jak żyć dla swoich dzieci i siebie. W „Czasie kruka" Benedict Cumberbatch stworzył jedną z najbardziej osobistych i najodważniejszych ról w karierze.
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy, przez szczeliny codzienności, w jego życie wdziera się ogromny, czarny kruk – jedyny przewodnik w tej pełnej bólu podróży. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
„Czas kruka" to wyreżyserowana przez Dylana Southerna – twórcę kultowych teledysków i realizacji koncertowych dla takich artystów jak Oasis, Blur, Björk, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys czy LCD Soundsystem – ekranizacja wielokrotnie nagradzanej książki Maxa Portera. Film z niezwykłą wizualną finezją ukazuje doświadczenie utraty jako transformację – także cielesną – co Cumberbatch oddaje w każdym geście i ruchu. Southern z wyczuciem portretuje wewnętrzną przemianę bohatera oraz rozziew między targającymi nim emocjami a koniecznością codziennego funkcjonowania. Przeżyciom bohaterów towarzyszą utwory m.in. The Cure, Meredith Monk i Screamin' Jay Hawkinsa.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia. czytaj więcej
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy, przez szczeliny codzienności, w jego życie wdziera się ogromny, czarny kruk – jedyny przewodnik w tej pełnej bólu podróży. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
„Czas kruka" to wyreżyserowana przez Dylana Southerna – twórcę kultowych teledysków i realizacji koncertowych dla takich artystów jak Oasis, Blur, Björk, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys czy LCD Soundsystem – ekranizacja wielokrotnie nagradzanej książki Maxa Portera. Film z niezwykłą wizualną finezją ukazuje doświadczenie utraty jako transformację – także cielesną – co Cumberbatch oddaje w każdym geście i ruchu. Southern z wyczuciem portretuje wewnętrzną przemianę bohatera oraz rozziew między targającymi nim emocjami a koniecznością codziennego funkcjonowania. Przeżyciom bohaterów towarzyszą utwory m.in. The Cure, Meredith Monk i Screamin' Jay Hawkinsa.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia. czytaj więcej
Dramat | 107 min
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.
Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.
Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.
Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Dramat | 98 min
W filmie „Eleanor Wspaniała” June Squibb daje popis swoich umiejętności aktorskich wcielając się w rolę dowcipnej 94-letniej Eleanor Morgenstein. Eleanor po druzgocącej stracie opowiada historię, która zaczyna żyć własnym życiem. Debiut reżyserski Scarlett Johansson to komicznie przejmująca opowieść o tym, jak historie, które słyszymy, stają się historiami, które opowiadamy.
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, mając nadzieję na wspaniały kontakt z rodziną. Zamiast tego czuje się zagubiona i niewidzialna. Pewnego dnia przez przypadek trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje, i ujawnia historię, która nieumyślnie przyciąga uwagę, której nie zamierzała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, mając nadzieję na wspaniały kontakt z rodziną. Zamiast tego czuje się zagubiona i niewidzialna. Pewnego dnia przez przypadek trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje, i ujawnia historię, która nieumyślnie przyciąga uwagę, której nie zamierzała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Dramat | 108 min
Left-Handed girl to tajwański pejzaż życia w mieście wielkich szans i gigantycznych rozczarowań.
Samotna matka i jej dwie córki powracają do Tajpej po kilku latach życia na wsi, aby otworzyć stoisko na tętniącym życiem nocnym targu. Każda z nich na swój sposób będzie musiała dostosować się do nowego środowiska, aby związać koniec z końcem i utrzymać jedność rodziny. Trzy pokolenia rodzinnych tajemnic zaczynają się ujawniać, gdy najmłodsza córka, która jest leworęczna, słyszy od swojego dziadka, że nigdy nie powinna używać swojej "diabelskiej ręki". czytaj więcej
Samotna matka i jej dwie córki powracają do Tajpej po kilku latach życia na wsi, aby otworzyć stoisko na tętniącym życiem nocnym targu. Każda z nich na swój sposób będzie musiała dostosować się do nowego środowiska, aby związać koniec z końcem i utrzymać jedność rodziny. Trzy pokolenia rodzinnych tajemnic zaczynają się ujawniać, gdy najmłodsza córka, która jest leworęczna, słyszy od swojego dziadka, że nigdy nie powinna używać swojej "diabelskiej ręki". czytaj więcej
Biograficzny | Muzyczny | 123 min
Biograficzny film dokumentalny opowiada historię Okeanu Elzy – najważniejszego zespołu niezależnej Ukrainy. Produkcja łączy unikalne archiwa, nieznane fakty oraz szczere wspomnienia tych, którzy tworzyli i rozwijali grupę, której piosenki stały się symbolem wolności, miłości i walki.
To szczera opowieść o muzycznych sukcesach, ogromnej popularności, ale też o konfliktach, rozstaniach i historycznych wyzwaniach, jakie przechodził cały kraj.
„Podczas pracy nad filmem przeanalizowaliśmy ogromną ilość materiałów archiwalnych, aby stworzyć spójną historię Okeanu Elzy. Przeprowadziliśmy dziesiątki godzin szczerych wywiadów z byłymi i obecnymi członkami zespołu, a także z ludźmi, którzy towarzyszyli grupie na jej drodze. Nieważne, czy słuchacie ich codziennie, czy znacie tylko największe hity – znaczenie tego zespołu wykracza daleko poza muzykę. Dzięki filmowi każdy będzie mógł zrozumieć, jak Okean Elzy stał się legendarnym zjawiskiem dla naszego kraju” – powiedział Maksym Serdiuk, producent filmu i współzałożyciel KNIFE! Films. czytaj więcej
To szczera opowieść o muzycznych sukcesach, ogromnej popularności, ale też o konfliktach, rozstaniach i historycznych wyzwaniach, jakie przechodził cały kraj.
„Podczas pracy nad filmem przeanalizowaliśmy ogromną ilość materiałów archiwalnych, aby stworzyć spójną historię Okeanu Elzy. Przeprowadziliśmy dziesiątki godzin szczerych wywiadów z byłymi i obecnymi członkami zespołu, a także z ludźmi, którzy towarzyszyli grupie na jej drodze. Nieważne, czy słuchacie ich codziennie, czy znacie tylko największe hity – znaczenie tego zespołu wykracza daleko poza muzykę. Dzięki filmowi każdy będzie mógł zrozumieć, jak Okean Elzy stał się legendarnym zjawiskiem dla naszego kraju” – powiedział Maksym Serdiuk, producent filmu i współzałożyciel KNIFE! Films. czytaj więcej
Czarna komedia | 116 min
Po czternastu latach odsiadki Anker wychodzi z więzienia z jednym celem: odzyskać zrabowaną fortunę. Problem w tym, że łup ukrył jego brat – Manfred, który dziś przedstawia się jako John Lennon i dryfuje we własnym świecie zaburzonej tożsamości. Dla brutalnego, impulsywnego Ankera krucha psychika Manfreda to pole minowe – a zarazem jedyna droga do celu.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe. czytaj więcej
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe. czytaj więcej
Dramat | Kryminał | 85 min
Jeden z najważniejszych tytułów berlińskiej sekcji Perspectives, Kryminalne kino moralnego niepokoju. Przedpremierowo w Kinie Kosmos w poniedziałek 8 grudnia!
Debiut węgierskiego reżysera Bálinta Dániela Sósa stawia bohatera (Szabolcs Hajdu) przed wyborem: czy skłamać w obronie syna, czy ujawnić prawdę, która może na zawsze zmienić życie dwunastolatka? Gdy dochodzi do dramatycznego wypadku, Sándor musi zdecydować kogo chronić, o co walczyć, a przede wszystkim: komu wierzyć? Sós dostrzega i ubiera w szaty greckiej tragedii dylematy, które na co dzień towarzyszą rodzicielstwu, a minimalistyczny Wszystko w porządku precyzyjnie trafia w delikatne kwestie zaufania i nawigowania pomiędzy miłością do dzieci, a koniecznością przestrzegania społecznych norm. czytaj więcej
Debiut węgierskiego reżysera Bálinta Dániela Sósa stawia bohatera (Szabolcs Hajdu) przed wyborem: czy skłamać w obronie syna, czy ujawnić prawdę, która może na zawsze zmienić życie dwunastolatka? Gdy dochodzi do dramatycznego wypadku, Sándor musi zdecydować kogo chronić, o co walczyć, a przede wszystkim: komu wierzyć? Sós dostrzega i ubiera w szaty greckiej tragedii dylematy, które na co dzień towarzyszą rodzicielstwu, a minimalistyczny Wszystko w porządku precyzyjnie trafia w delikatne kwestie zaufania i nawigowania pomiędzy miłością do dzieci, a koniecznością przestrzegania społecznych norm. czytaj więcej
