Wtorek 27/05/2025
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Dokumentalny | 90 min
Wyjątkowe medytacyjne doświadczenie filmowe będące eksploracją filozofii XIV Dalajlamy. W intymnej rozmowie człowiek, który postrzegany jest jako największy ambasador współczucia, zabiera widzów w podróż do źródła szczęścia.
Urodzony w chłopskiej rodzinie Tenzin Gjaco na XIV Dalajlamę został intronizowany w wieku niespełna pięciu lat. W trakcie kolejnych dekad, naznaczonych przemocą i wieloma konfliktami zbrojnymi, niestrudzenie działał na rzecz pokoju i ochrony naszej planety. Dzięki swojej inteligencji, wiedzy, ale i wielkiemu poczuciu humoru przez lata przekonywał o wyborze drogi do zbudowania zrównoważonego i dostatniego społeczeństwa. W 1989 roku uhonorowany został Pokojową Nagrodą Nobla.
Film pochodzącego ze Szwajcarii reżyserskiego duetu Barbary Miller i Philipa Delaquisa łączy w sobie intrygującą opowieść Dalajlamy z pięknymi obrazami, które ilustrują jego przesłanie, oraz niepublikowanymi wcześniej materiałami z archiwów rządu tybetańskiego. Bohater dokumentu mówi o wyzwaniach, jakie czekają nas w XXI wieku, przekonując jednocześnie, że każdy z nas ma narzędzia, by stawić temu czoła. czytaj więcej
Urodzony w chłopskiej rodzinie Tenzin Gjaco na XIV Dalajlamę został intronizowany w wieku niespełna pięciu lat. W trakcie kolejnych dekad, naznaczonych przemocą i wieloma konfliktami zbrojnymi, niestrudzenie działał na rzecz pokoju i ochrony naszej planety. Dzięki swojej inteligencji, wiedzy, ale i wielkiemu poczuciu humoru przez lata przekonywał o wyborze drogi do zbudowania zrównoważonego i dostatniego społeczeństwa. W 1989 roku uhonorowany został Pokojową Nagrodą Nobla.
Film pochodzącego ze Szwajcarii reżyserskiego duetu Barbary Miller i Philipa Delaquisa łączy w sobie intrygującą opowieść Dalajlamy z pięknymi obrazami, które ilustrują jego przesłanie, oraz niepublikowanymi wcześniej materiałami z archiwów rządu tybetańskiego. Bohater dokumentu mówi o wyzwaniach, jakie czekają nas w XXI wieku, przekonując jednocześnie, że każdy z nas ma narzędzia, by stawić temu czoła. czytaj więcej
Diva Futura
Dramat | 128 min
WŁOSKA REWOLUCJA MIŁOŚCI
To prawdziwa historia wrażliwych i ambitnych kobiet z nieposkromioną potrzebą wolności, które zatrudniają się w agencji porno. Ilona, znana jako Cicciolina, to misjonarka miłości i obrończyni wolności, Moana – ambitna idealistka, na każdym kroku mierząca się z pogardą, a Eva – romantyczka po przejściach.
Jest także Debora, która przychodzi do agencji, myśląc o chwilowej pracy asystentki, ale zostaje tam przez dziesięć lat, znajdując drugą rodzinę. Nad całością czuwa Riccardo, założyciel agencji, wizjoner, powiernik i przyjaciel.
Byli amoralni, nigdy niemoralni. Zobacz, jak pierwsze na świecie gwiazdy porno żyły według własnych zasad, mierząc się z zaszufladkowaniem i niezrozumieniem społeczeństwa.
Film DIVA FUTURA znalazł się w Konkursie Głównym MFF w Wenecji w 2024 roku.
Mój film jest opowieścią o niebezpiecznej sprzeczności i ukazuje blaski i cienie zjawiska, które miało ogromny wpływ na kulturę naszego kraju, a jego konsekwencje są nadal aktualne, nasuwając kluczowe pytania: dlaczego seks i erotyzm muszą nieodłącznie kojarzyć się z przemocą wobec kobiet? dlaczego musimy tworzyć narrację, gdzie przemoc leży u podstaw identyfikacji przez widza oraz seksualnego obrazowania? czytaj więcej
To prawdziwa historia wrażliwych i ambitnych kobiet z nieposkromioną potrzebą wolności, które zatrudniają się w agencji porno. Ilona, znana jako Cicciolina, to misjonarka miłości i obrończyni wolności, Moana – ambitna idealistka, na każdym kroku mierząca się z pogardą, a Eva – romantyczka po przejściach.
Jest także Debora, która przychodzi do agencji, myśląc o chwilowej pracy asystentki, ale zostaje tam przez dziesięć lat, znajdując drugą rodzinę. Nad całością czuwa Riccardo, założyciel agencji, wizjoner, powiernik i przyjaciel.
Byli amoralni, nigdy niemoralni. Zobacz, jak pierwsze na świecie gwiazdy porno żyły według własnych zasad, mierząc się z zaszufladkowaniem i niezrozumieniem społeczeństwa.
Film DIVA FUTURA znalazł się w Konkursie Głównym MFF w Wenecji w 2024 roku.
Mój film jest opowieścią o niebezpiecznej sprzeczności i ukazuje blaski i cienie zjawiska, które miało ogromny wpływ na kulturę naszego kraju, a jego konsekwencje są nadal aktualne, nasuwając kluczowe pytania: dlaczego seks i erotyzm muszą nieodłącznie kojarzyć się z przemocą wobec kobiet? dlaczego musimy tworzyć narrację, gdzie przemoc leży u podstaw identyfikacji przez widza oraz seksualnego obrazowania? czytaj więcej
Girls Will Be Girls
Dramat | 118 min
Nagrodzony na Sundance, poruszający i bezkompromisowy debiut reżyserski to opowieść o gniewie, pożądaniu i kobiecej solidarności.
Akcja rozgrywa się w elitarnej szkole z internatem w małym indyjskim miasteczku. 16-letnia Mira, wychowywana przez surową i ambitną matkę, zaczyna odkrywać swoją seksualność i niezależność. Romans z nowym uczniem szkoły uruchamia lawinę komplikacji, które wywrócą życie obu kobiet do góry nogami.
To historia o dojrzewaniu, ale także o kobiecej potrzebie wolności i przekraczania granic, jakie narzuca patriarchalne społeczeństwo. czytaj więcej
Akcja rozgrywa się w elitarnej szkole z internatem w małym indyjskim miasteczku. 16-letnia Mira, wychowywana przez surową i ambitną matkę, zaczyna odkrywać swoją seksualność i niezależność. Romans z nowym uczniem szkoły uruchamia lawinę komplikacji, które wywrócą życie obu kobiet do góry nogami.
To historia o dojrzewaniu, ale także o kobiecej potrzebie wolności i przekraczania granic, jakie narzuca patriarchalne społeczeństwo. czytaj więcej
KF AMBASADA: Monty Python i Święty Graal
Komedia | Przygodowy | 91 min
Na 179. spotkaniu Klubu Filmowego Ambasada wyświetlony zostanie pierwszy film fabularny stworzony przez grupę Monty Pythona, Monty Python i Święty Graal (1975)! Pokaz specjalny legendarnej brytyjskiej komedii odbędzie się z okazji jej 50-lecia premiery, a prelekcję do filmu i dyskusję po seansie przeprowadzi koordynator KF Ambasada, Michał Bednarczyk.
Premiera tego absurdalnego filmu nigdy nie miała miejsca. W Polsce. Dlatego robimy ją teraz, 50 lat po premierze światowej, bo w 1975 roku akurat graliśmy w kinach świetną „Ziemię obiecaną” Wajdy, a później już musieliśmy szybko lecieć do sklepu, by stanąć w kolejce po mięso. Nasi „przyjaciele” zza Buga też nie bardzo chcieli, żebyśmy pękali ze śmiechu. Nie było więc czasu i przestrzeni na polską premierę kinową pierwszego (czy tam drugiego – zależy, jak liczyć) filmu fabularnego Monty Pythona, grupy komików ze „zgniłego Zachodu”, którzy usiłowali przekonać cały świat, że konno można jeździć bez konia, a jedynie klekocząc skorupami kokosa.
Anglia, rok 932. Król Artur przemierza wioski i miasta, by znaleźć dzielnych wojowników, którzy do niego dołączą i zostaną Rycerzami Okrągłego Stołu. Poszukiwania obfitują w niebywałe przygody, ale w końcu Arturowi udaje się namówić pięciu rycerzy, aby mu towarzyszyli. Król pragnie dotrzeć z nimi do zamku Camelot. Niespodziewanie przemawia do niego sam Bóg i zleca mu inną misję – odszukanie Świętego Graala. Podczas wyprawy kompania zmierzy się z licznymi niebezpieczeństwami, jak francuscy szydercy, rycerze, którzy mówią „Ni”, latające krowy czy Krwiożerczy Królik.
Film zostanie zaprezentowany w wersji odrestaurowanej. Organizatorzy Klubu Filmowego AMBASADA: Instytucja Filmowa SILESIA FILM, Spółdzielnia Honolulu.Projekt jest wsparty ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. czytaj więcej
Premiera tego absurdalnego filmu nigdy nie miała miejsca. W Polsce. Dlatego robimy ją teraz, 50 lat po premierze światowej, bo w 1975 roku akurat graliśmy w kinach świetną „Ziemię obiecaną” Wajdy, a później już musieliśmy szybko lecieć do sklepu, by stanąć w kolejce po mięso. Nasi „przyjaciele” zza Buga też nie bardzo chcieli, żebyśmy pękali ze śmiechu. Nie było więc czasu i przestrzeni na polską premierę kinową pierwszego (czy tam drugiego – zależy, jak liczyć) filmu fabularnego Monty Pythona, grupy komików ze „zgniłego Zachodu”, którzy usiłowali przekonać cały świat, że konno można jeździć bez konia, a jedynie klekocząc skorupami kokosa.
Anglia, rok 932. Król Artur przemierza wioski i miasta, by znaleźć dzielnych wojowników, którzy do niego dołączą i zostaną Rycerzami Okrągłego Stołu. Poszukiwania obfitują w niebywałe przygody, ale w końcu Arturowi udaje się namówić pięciu rycerzy, aby mu towarzyszyli. Król pragnie dotrzeć z nimi do zamku Camelot. Niespodziewanie przemawia do niego sam Bóg i zleca mu inną misję – odszukanie Świętego Graala. Podczas wyprawy kompania zmierzy się z licznymi niebezpieczeństwami, jak francuscy szydercy, rycerze, którzy mówią „Ni”, latające krowy czy Krwiożerczy Królik.
Film zostanie zaprezentowany w wersji odrestaurowanej. Organizatorzy Klubu Filmowego AMBASADA: Instytucja Filmowa SILESIA FILM, Spółdzielnia Honolulu.Projekt jest wsparty ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. czytaj więcej
Szpiedzy
Akcja | Sensacyjny | 93 min
„Szpiedzy" to thriller szpiegowski nagrodzonego Oscarem Stevena Soderbergha. W rolach głównych zobaczymy gwiazdorską obsadę: Cate Blanchett oraz Michaela Fassbendera. Fassbender gra agenta wywiadu George'a Woodhouse'a, kiedy na jego ukochaną żonę, Kathryn (Kate Blanchett) padają oskarżenia o zdradę. George musi wybrać, czy być lojalnym wobec małżonki czy kraju. W obsadzie znaleźli się również: Regé-Jean Page, Marisa Abela, Naomie Harris i Tom Burke. Scenariusz napisał David Koepp, znany z takich filmów jak "Jurassic Park" i "Mission: Impossible".
Oficer wysokiej rangi brytyjskiego wywiadu staje przed ostatecznym testem lojalności, gdy sprawdza naruszenie bezpieczeństwa. George Woodhouse jest elitarnym pracownikiem strzeżonego brytyjskiego Narodowego Centrum Cyber-bezpieczeństwa (NCSC), ma tylko jedną słabość: niezachwiane oddanie swojej żonie. Zostaje przydzielony do delikatnej sprawy, mającej na celu wykrycie kreta w agencji, zanim zdąży on aktywować niszczycielskiego cyber-robaka o nazwie Severus. George otrzymuje listę pięciu podejrzanych. Czterech z nich to przyjaciele i koledzy z NCSC. Piątym jest jego ukochana żona, Kathryn St. Jean, jedna z najbardziej zaufanych agentek organizacji. czytaj więcej
Oficer wysokiej rangi brytyjskiego wywiadu staje przed ostatecznym testem lojalności, gdy sprawdza naruszenie bezpieczeństwa. George Woodhouse jest elitarnym pracownikiem strzeżonego brytyjskiego Narodowego Centrum Cyber-bezpieczeństwa (NCSC), ma tylko jedną słabość: niezachwiane oddanie swojej żonie. Zostaje przydzielony do delikatnej sprawy, mającej na celu wykrycie kreta w agencji, zanim zdąży on aktywować niszczycielskiego cyber-robaka o nazwie Severus. George otrzymuje listę pięciu podejrzanych. Czterech z nich to przyjaciele i koledzy z NCSC. Piątym jest jego ukochana żona, Kathryn St. Jean, jedna z najbardziej zaufanych agentek organizacji. czytaj więcej
Ukryty motyw
Thriller | 99 min
„Ukryty motyw”, nowy film twórcy pamiętnych „Winnych”, to wciągający, mroczny thriller, który trzyma w napięciu do ostatniej minuty. To gęsta od emocji opowieść o pragnieniu zemsty silniejszym niż sprawiedliwość, rewelacyjnie poprowadzona przez reżysera, Gustava Möllera. Główną bohaterkę – kobietę pod presją, w sercu męskiego świata – przejmująco gra Sidse Babett Knudsen, gwiazda duńskiego kina znana m.in. z „Club Zero” i seriali „Rząd” oraz „Westworld”.
Eva (Knudsen) pracuje jako strażniczka w zakładzie karnym. Jedyna kobieta wśród mężczyzn. Nikt nie zna jej prawdziwej historii. Nikt nie domyśla się, że pod mundurem i pozornym spokojem ukrywa plan zemsty, który w ciszy pielęgnuje od lat. Misterny, chłodny, precyzyjny. Plan, który stał się jej obsesją, sensem istnienia, jedynym światłem w miejscu, gdzie rządzą przemoc i milczenie. Kiedy na oddział o zaostrzonym rygorze trafia młody mężczyzna, który zamordował kolegę z celi, Eva podejmuje decyzję, która stawia na szali całe jej dotychczasowe życie.
Zrealizowany niemal w całości w surowych wnętrzach, w półmroku, w którym łatwo jest ukryć prawdziwe intencje, „Ukryty motyw” wciąga widza w fascynującą psychologiczną rozgrywkę. Stawia go przed moralnym dylematem i każe odpowiedzieć na pytanie: czy jesteśmy zakładnikami swojej przeszłości i więźniami swoich emocji?
Kolejny film Gustava Möllera – autora jednego z najgłośniejszych debiutów ostatnich lat. Jego „Winni” zdobyli kilkadziesiąt duńskich i międzynarodowych nagród, powstał również amerykański remake filmu z Jakiem Gyllenhaalem w roli głównej. Tym razem reżyserów również sięga po thriller i opowiada pełną napięcia historię rozgrywającą się w murach więzienia. Jak w przypadku jego poprzedniego filmu: nic nie jest czarno-białe, a widz nie raz może dać się zwieść reżyserowi. czytaj więcej
Eva (Knudsen) pracuje jako strażniczka w zakładzie karnym. Jedyna kobieta wśród mężczyzn. Nikt nie zna jej prawdziwej historii. Nikt nie domyśla się, że pod mundurem i pozornym spokojem ukrywa plan zemsty, który w ciszy pielęgnuje od lat. Misterny, chłodny, precyzyjny. Plan, który stał się jej obsesją, sensem istnienia, jedynym światłem w miejscu, gdzie rządzą przemoc i milczenie. Kiedy na oddział o zaostrzonym rygorze trafia młody mężczyzna, który zamordował kolegę z celi, Eva podejmuje decyzję, która stawia na szali całe jej dotychczasowe życie.
Zrealizowany niemal w całości w surowych wnętrzach, w półmroku, w którym łatwo jest ukryć prawdziwe intencje, „Ukryty motyw” wciąga widza w fascynującą psychologiczną rozgrywkę. Stawia go przed moralnym dylematem i każe odpowiedzieć na pytanie: czy jesteśmy zakładnikami swojej przeszłości i więźniami swoich emocji?
Kolejny film Gustava Möllera – autora jednego z najgłośniejszych debiutów ostatnich lat. Jego „Winni” zdobyli kilkadziesiąt duńskich i międzynarodowych nagród, powstał również amerykański remake filmu z Jakiem Gyllenhaalem w roli głównej. Tym razem reżyserów również sięga po thriller i opowiada pełną napięcia historię rozgrywającą się w murach więzienia. Jak w przypadku jego poprzedniego filmu: nic nie jest czarno-białe, a widz nie raz może dać się zwieść reżyserowi. czytaj więcej
Wrócicie do siebie
Dramat | Komedia | 114 min
Nagrodzone w Cannes, niezwykle inteligentne kino o związkach i przewrotny hołd oddany klasycznym hollywoodzkim komediom romantycznym.
Bohaterami świetnie napisanego filmu Jonása Trueby są Ale i Alex – para z czternastoletnim stażem, która chce zorganizować imprezę celebrującą koniec ich związku, gdyż według nich lepiej jest świętować rozstania zwiastujące nowe początki niż banalne śluby, które i tak prędzej czy później przyniosą koniec…
Dzięki niezwykłej ekranowej chemii Itsaso Arany i Vito Sanza otrzymujemy czuły portret współczesnej pary, wciąż w sobie zakochanej, lecz samotnej, żyjącej niejako oddzielnie. Czy rzeczywiście rozstanie to najlepszy pomysł? czytaj więcej
Bohaterami świetnie napisanego filmu Jonása Trueby są Ale i Alex – para z czternastoletnim stażem, która chce zorganizować imprezę celebrującą koniec ich związku, gdyż według nich lepiej jest świętować rozstania zwiastujące nowe początki niż banalne śluby, które i tak prędzej czy później przyniosą koniec…
Dzięki niezwykłej ekranowej chemii Itsaso Arany i Vito Sanza otrzymujemy czuły portret współczesnej pary, wciąż w sobie zakochanej, lecz samotnej, żyjącej niejako oddzielnie. Czy rzeczywiście rozstanie to najlepszy pomysł? czytaj więcej