Środa 10/12/2025
Anishort: Najlepsze Krótkie Filmy Animowane
(12. MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KRÓTKICH FILMÓW ANIMOWANYCH)
animowane / krótkometrażowe / różne gatunki / 2025
105 min / powyżej 15 lat / polskie + angielskie napisy / bilet 28 zł
- - - - - - - - - - - - - -
Najlepsze krótkie filmy animowane z całego świata. Filmy nagradzane na międzynarodowych festiwalach. Różne gatunki, tematy i techniki animacji. Łącznie 16 najlepszych animacji z 10 krajów!
Anishort to międzynarodowy festiwal krótkich animowanych filmów, gdzie bierze udział w konkursie tylko 16 filmów o najwyższej jakości z całego świata. Do tegorocznego 12. festiwalu zgłosiło się 3500 filmów z ponad 100 krajów. Wybór konkurencyjnych filmów ma stosunkowo twarde kryteria, więc 16 finalnych filmów to naprawdę wybór tych najciekawszych.
Każdy, kto weźmie udział w pokazie będzie miał okazję do zagłosowania na film, który najbardziej przypadł mu do gustu. Każdy głos ma znaczenie, ponieważ wybrany film otrzyma trofeum festiwalu w kategorii „Nagroda widzów za najlepszy film”.
Oficjalna strona festiwalu: www.anishort.com
czytaj więcej
(12. MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KRÓTKICH FILMÓW ANIMOWANYCH)
animowane / krótkometrażowe / różne gatunki / 2025
105 min / powyżej 15 lat / polskie + angielskie napisy / bilet 28 zł
- - - - - - - - - - - - - -
Najlepsze krótkie filmy animowane z całego świata. Filmy nagradzane na międzynarodowych festiwalach. Różne gatunki, tematy i techniki animacji. Łącznie 16 najlepszych animacji z 10 krajów!
Anishort to międzynarodowy festiwal krótkich animowanych filmów, gdzie bierze udział w konkursie tylko 16 filmów o najwyższej jakości z całego świata. Do tegorocznego 12. festiwalu zgłosiło się 3500 filmów z ponad 100 krajów. Wybór konkurencyjnych filmów ma stosunkowo twarde kryteria, więc 16 finalnych filmów to naprawdę wybór tych najciekawszych.
Każdy, kto weźmie udział w pokazie będzie miał okazję do zagłosowania na film, który najbardziej przypadł mu do gustu. Każdy głos ma znaczenie, ponieważ wybrany film otrzyma trofeum festiwalu w kategorii „Nagroda widzów za najlepszy film”.
Oficjalna strona festiwalu: www.anishort.com
czytaj więcej
Dramat | 101 min
„Być kochaną” – nowy film producentów „Najgorszego człowieka na świecie” – przewrotnie przypomina, że najważniejsza z miłości to ta, którą obdarzamy siebie samych. Czerpiąc z własnych doświadczeń, debiutująca w pełnym metrażu Lilja Ingolfsdottir stworzyła wielowymiarową opowieść o kobiecie, która po porażce pierwszego związku ma odwagę dać sobie drugą szansę. Wyróżniony aż pięcioma nagrodami na festiwalu w Karlowych Warach oraz niekwestionowany zwycięzca norweskiego odpowiednika Oscarów, „Być kochaną” urzeka empatią i szczerością w stawianiu pytań o miłość, bliskość i samoakceptację.
Maria (Helga Guren) wchodzi w kolejną relację z nadzieją na nowy początek. Wystarczy jedno spojrzenie i czuje się, jakby znała Sigmunda (Oddgeir Thune) całe życie, a namiętny romans szybko przeradza się w poważny związek. Historia w „Być kochaną” zaczyna się tam, gdzie kończy się większość love stories. Codzienność w patchworkowej rodzinie szybko ujawnia niespełnione ambicje, niewyrażone uczucia i sprzeczne potrzeby, które kumulują się w emocjonalną bombę – a ta pewnego wieczoru wybucha.
W „Być kochaną” przejrzy się wiele kobiet, które starają się pogodzić bycie partnerką i matką, bez rezygnowania z siebie. Empatyczny, ale stawiający na szczerość, pełen gniewu i łez, a jednak terapeutyczny film Norweżki proponuje głęboką refleksję nad tym, kim jesteśmy w relacjach i z czego rezygnujemy, próbując sprostać cudzym oczekiwaniom. „Być kochaną” pozwala jednak uwierzyć w kolejną szansę, widząc w kryzysie początek pięknej, nowej relacji: ze sobą. czytaj więcej
Maria (Helga Guren) wchodzi w kolejną relację z nadzieją na nowy początek. Wystarczy jedno spojrzenie i czuje się, jakby znała Sigmunda (Oddgeir Thune) całe życie, a namiętny romans szybko przeradza się w poważny związek. Historia w „Być kochaną” zaczyna się tam, gdzie kończy się większość love stories. Codzienność w patchworkowej rodzinie szybko ujawnia niespełnione ambicje, niewyrażone uczucia i sprzeczne potrzeby, które kumulują się w emocjonalną bombę – a ta pewnego wieczoru wybucha.
W „Być kochaną” przejrzy się wiele kobiet, które starają się pogodzić bycie partnerką i matką, bez rezygnowania z siebie. Empatyczny, ale stawiający na szczerość, pełen gniewu i łez, a jednak terapeutyczny film Norweżki proponuje głęboką refleksję nad tym, kim jesteśmy w relacjach i z czego rezygnujemy, próbując sprostać cudzym oczekiwaniom. „Być kochaną” pozwala jednak uwierzyć w kolejną szansę, widząc w kryzysie początek pięknej, nowej relacji: ze sobą. czytaj więcej
Dramat | Thriller | 98 min
Współczesny mężczyzna, ojciec, targany bólem i gniewem po utracie ukochanej żony, musi nauczyć się na nowo, jak żyć dla swoich dzieci i siebie. W „Czasie kruka" Benedict Cumberbatch stworzył jedną z najbardziej osobistych i najodważniejszych ról w karierze.
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy, przez szczeliny codzienności, w jego życie wdziera się ogromny, czarny kruk – jedyny przewodnik w tej pełnej bólu podróży. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
„Czas kruka" to wyreżyserowana przez Dylana Southerna – twórcę kultowych teledysków i realizacji koncertowych dla takich artystów jak Oasis, Blur, Björk, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys czy LCD Soundsystem – ekranizacja wielokrotnie nagradzanej książki Maxa Portera. Film z niezwykłą wizualną finezją ukazuje doświadczenie utraty jako transformację – także cielesną – co Cumberbatch oddaje w każdym geście i ruchu. Southern z wyczuciem portretuje wewnętrzną przemianę bohatera oraz rozziew między targającymi nim emocjami a koniecznością codziennego funkcjonowania. Przeżyciom bohaterów towarzyszą utwory m.in. The Cure, Meredith Monk i Screamin' Jay Hawkinsa.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia. czytaj więcej
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy, przez szczeliny codzienności, w jego życie wdziera się ogromny, czarny kruk – jedyny przewodnik w tej pełnej bólu podróży. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
„Czas kruka" to wyreżyserowana przez Dylana Southerna – twórcę kultowych teledysków i realizacji koncertowych dla takich artystów jak Oasis, Blur, Björk, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys czy LCD Soundsystem – ekranizacja wielokrotnie nagradzanej książki Maxa Portera. Film z niezwykłą wizualną finezją ukazuje doświadczenie utraty jako transformację – także cielesną – co Cumberbatch oddaje w każdym geście i ruchu. Southern z wyczuciem portretuje wewnętrzną przemianę bohatera oraz rozziew między targającymi nim emocjami a koniecznością codziennego funkcjonowania. Przeżyciom bohaterów towarzyszą utwory m.in. The Cure, Meredith Monk i Screamin' Jay Hawkinsa.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia. czytaj więcej
Dramat | 107 min
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.
Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.
Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.
Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Dramat | 98 min
W filmie „Eleanor Wspaniała” June Squibb daje popis swoich umiejętności aktorskich wcielając się w rolę dowcipnej 94-letniej Eleanor Morgenstein. Eleanor po druzgocącej stracie opowiada historię, która zaczyna żyć własnym życiem. Debiut reżyserski Scarlett Johansson to komicznie przejmująca opowieść o tym, jak historie, które słyszymy, stają się historiami, które opowiadamy.
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, mając nadzieję na wspaniały kontakt z rodziną. Zamiast tego czuje się zagubiona i niewidzialna. Pewnego dnia przez przypadek trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje, i ujawnia historię, która nieumyślnie przyciąga uwagę, której nie zamierzała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, mając nadzieję na wspaniały kontakt z rodziną. Zamiast tego czuje się zagubiona i niewidzialna. Pewnego dnia przez przypadek trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje, i ujawnia historię, która nieumyślnie przyciąga uwagę, której nie zamierzała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Dramat | 108 min
Left-Handed girl to tajwański pejzaż życia w mieście wielkich szans i gigantycznych rozczarowań.
Samotna matka i jej dwie córki powracają do Tajpej po kilku latach życia na wsi, aby otworzyć stoisko na tętniącym życiem nocnym targu. Każda z nich na swój sposób będzie musiała dostosować się do nowego środowiska, aby związać koniec z końcem i utrzymać jedność rodziny. Trzy pokolenia rodzinnych tajemnic zaczynają się ujawniać, gdy najmłodsza córka, która jest leworęczna, słyszy od swojego dziadka, że nigdy nie powinna używać swojej "diabelskiej ręki". czytaj więcej
Samotna matka i jej dwie córki powracają do Tajpej po kilku latach życia na wsi, aby otworzyć stoisko na tętniącym życiem nocnym targu. Każda z nich na swój sposób będzie musiała dostosować się do nowego środowiska, aby związać koniec z końcem i utrzymać jedność rodziny. Trzy pokolenia rodzinnych tajemnic zaczynają się ujawniać, gdy najmłodsza córka, która jest leworęczna, słyszy od swojego dziadka, że nigdy nie powinna używać swojej "diabelskiej ręki". czytaj więcej
Czarna komedia | 116 min
Po czternastu latach odsiadki Anker wychodzi z więzienia z jednym celem: odzyskać zrabowaną fortunę. Problem w tym, że łup ukrył jego brat – Manfred, który dziś przedstawia się jako John Lennon i dryfuje we własnym świecie zaburzonej tożsamości. Dla brutalnego, impulsywnego Ankera krucha psychika Manfreda to pole minowe – a zarazem jedyna droga do celu.
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe. czytaj więcej
Na tropie zaginionych pieniędzy bracia trafiają na ekipę osobliwych wyrzutków, którzy zamiast pomóc, tylko komplikują sprawy. Aby odzyskać fortunę, Anker musi reaktywować legendarny zespół The Beatles – bo tylko John Lennon zna miejsce ukrycia łupu.
„Ostatni wiking” to szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Nagrodzony Oscarem reżyser Anders Thomas Jensen po raz kolejny udowadnia, że w duecie z Madsem Mikkelsenem tworzy filmy kultowe. czytaj więcej
Dramat | 98 min
W filmie „Eleanor Wspaniała” June Squibb daje popis swoich umiejętności aktorskich wcielając się w rolę dowcipnej 94-letniej Eleanor Morgenstein. Eleanor po druzgocącej stracie opowiada historię, która zaczyna żyć własnym życiem. Debiut reżyserski Scarlett Johansson to komicznie przejmująca opowieść o tym, jak historie, które słyszymy, stają się historiami, które opowiadamy.
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, mając nadzieję na wspaniały kontakt z rodziną. Zamiast tego czuje się zagubiona i niewidzialna. Pewnego dnia przez przypadek trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje, i ujawnia historię, która nieumyślnie przyciąga uwagę, której nie zamierzała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, mając nadzieję na wspaniały kontakt z rodziną. Zamiast tego czuje się zagubiona i niewidzialna. Pewnego dnia przez przypadek trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje, i ujawnia historię, która nieumyślnie przyciąga uwagę, której nie zamierzała.
Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina(Erin Kellyman) zaczyna traktować ją jako mentorkę. Kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo.
Ta opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o skomplikowanych ludzkich relacjach. czytaj więcej
