'

Bilety online

Slider - Spektakl: TEATR W KINIE: Present Laughter
Slider - Spektakl: TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
Slider - Koncert: Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Slider - Film: Złote gody: Zaklęte rewiry
Slider - Film: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Slider - Wydarzenie: SKOCZ DO KINA 2025 - Festiwal filmów rowerowych
Slider - Film: Kurosawa. Siedmiu samurajów
Slider - Film: Kurosawa. Dersu Uzała
Slider - Film: Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
Slider - Film: Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
Slider - Film: Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
Slider - Film: Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
Slider - Film: Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Comedy Queen + prelekcja
Slider - Film: CHOPIN, CHOPIN!
Slider - Film: Ostatni wiking
Slider - Film: Franz Kafka
Slider - Film: PORA DLA SENIORA: Cinema Paradiso
Slider - Film: PORA DLA SENIORA: Ministranci
Slider - Opera: Faust | wg Gounoda [sezon 2025]
Slider - Balet: Giselle | wg Adama [sezon 2025]
Slider - Film: PRZEDPREMIERA: Sny o miłości
Slider - Balet: Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
Slider - Film: Historia na ekranie: Zgoda
Slider - Film: „Wielkie piękno” na Wielkim Pięknym Ekranie
Slider - Film: Festiwal Ars Cameralis: Na nabrzeżach
Slider - Film: Festiwal Ars Cameralis: 12 gniewnych ludzi
Slider - Koncert: André Rieu. Wesołych Świąt!
Slider - Film: Funny Games + prelekcja
Slider - Film: Życie dla początkujących
Slider - Film: Lot nad kukułczym gniazdem
Slider - Film: Fréwaka
Slider - Film: Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą!
Slider - Film: Filmowe popołudnie dla dzieci: Kosmos
Slider - Film: Nawet myszy idą do nieba
Slider - Film: Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
Slider - Film: Filmowe popołudnie dla dzieci: Baczne oczka
Slider - Film: Kicia Kocia ma braciszka
Slider - Film: Szkoła magicznych zwierząt 3
Slider - Film: Rok z kinem Azji: Left-Handed Girl. To była ręka... diabła! | PRZEDPREMIERA
Slider - Film: Nowa fala & Do utraty tchu | Podwójny pokaz specjalny
Slider - Film: Perła w koronie
Slider - Film: Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Slider - Film: Być kochaną
Slider - Film: Bugonia
Slider - Film: Dom dobry
Slider - Film: Czyściec
Slider - Film: Filmowe powtórki do matury: Potop Redivivus (1974)
Slider - Film: Filmowe powtórki do matury: Wesele (1972)
Slider - Film: Filmowe powtórki do matury: Chłopi (2023)
Slider - Film: Filmowe powtórki do matury: 1984 (1984)
Slider - Film: Historia na ekranie: Titina
Slider - Film: Historia na ekranie: Gdzie jest Anne Frank
Slider - Film: Historia na ekranie: Fritzi. Przyjaźń bez granic
Slider - Film: Historia na ekranie: Good bye, Lenin!
Slider - Film: Historia na ekranie: Katyń
Slider - Film: „8 i ½” | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Slider - Film: Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Slider - Film: Dźwięki miłości PRZEDPREMIERA | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Slider - Film: Duch (Poltergeist) | Premiera książki „Tajemne życie przedmiotów” Karoliny Kostyry
Slider - Film: Yuku i magiczny kwiat
Slider - Film: „Łowca androidów” na Wielkim Pięknym Ekranie
Slider - Film: „Casablanca” na Wielkim Pięknym Ekranie
Slider - Film: Paciorki jednego różańca
Slider - Film: Okean Elzy: Stormwatch
Slider - Film: Przegląd filmów z domowych archiwów z komentarzem autorów
Slider - Film: Rok z kinem Azji: Przyczajony tygrys, ukryty smok | Home Movie Day
Slider - Film: Rok z kinem Azji: Oldboy
Slider - Film: Rok z kinem Azji: Chungking Express
Slider - Film: Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Slider - Film: Filmowy Sylwester w Kinie Kosmos 2025/26
Piątek 07/11/2025
Grafika reklamowa
Czarna komedia | 120 min
Po zdobyciu Złotego Lwa i czterech Oscarów za Biedne istoty, reżyser Yorgos Lanthimos, powraca z filmem Bugonia, godnym następcą poprzedniego dzieła i pozycją obowiązkową tej jesieni.

Bugonia, czarna jak smoła komedia, w której spotykają się zwolennicy teorii spiskowych i elity korporacyjne, powoli zamienia fabułę porwania w klaustrofobiczną walkę o losy planety.

Samo słowo "bugonia" odnosi się do starożytnego, brutalnego rytuału opartego na wierzeniu, że z martwego wołu mogą wyłonić się pszczoły, pomagając pszczelarzom odzyskać utracone pszczoły miodne.
W filmie Lanthimosa Jesse Plemons wciela się w Teddy'ego, pszczelarza szczególnie zaniepokojonego spadkiem populacji pszczół miodnych. Jest on również radykalnym sceptykiem wobec praktycznie wszystkiego. Wraz z biegiem fabuły jesteśmy coraz bardziej przekonani, że Teddy nie jest zwykłym dziwakiem, ale wierzącym w spiski szaleńcem. Przekonanie to potwierdza się, gdy Teddy i jego kuzyn Don (Aidan Delbis) porywają Michelle, lodowatą dyrektor generalną dużej firmy farmaceutycznej. Powód: są pewni, że jest ona kosmitką, która ma zniszczyć Ziemię. W tej roli muza reżysera czyli Emma Stone.

Bugonia, która w zamierzeniu reżysera odzwierciedla nasz świat w jego obecnym stanie i ma na celu sprowokowanie szczerej refleksji, już zapewniła sobie miejsce wśród najlepszych filmów roku.

Yorgos Lanthimos stworzył swój najodważniejszy jak dotąd film, a Emma Stone i Jesse Plemons dają popis swoich najlepszych w karierze kreacji aktorskich i tworzą niezapomnianą parę.
Scenariusz jest dziełem scenarzysty serialu Sukcesja i filmu Menu, Willa Tracy'ego.
Bugonia oparta jest na koreańskim filmie Save the Green Planet z 2003 roku.
Płodny dorobek Lanthimosa obejmuje wyjątkowe filmy: "Kieł", nominowany do Oscara " Lobster", nominowany do Złotej Palmy obraz "Zabicie świętego jelenia" oraz "Faworyta" z nagrodzoną Oscarem za główną rolę, Oliwię Colman i odnoszący triumfy film "Biedne istoty", który zdobył 11 nominacji do Oscara i zgarnął cztery statuetki, w tym dla najlepszej aktorki, Emmy Stone. czytaj więcej
Grafika reklamowa
Dramat | 101 min
„Być kochaną” – nowy film producentów „Najgorszego człowieka na świecie” – przewrotnie przypomina, że najważniejsza z miłości to ta, którą obdarzamy siebie samych. Czerpiąc z własnych doświadczeń, debiutująca w pełnym metrażu Lilja Ingolfsdottir stworzyła wielowymiarową opowieść o kobiecie, która po porażce pierwszego związku ma odwagę dać sobie drugą szansę. Wyróżniony aż pięcioma nagrodami na festiwalu w Karlowych Warach oraz niekwestionowany zwycięzca norweskiego odpowiednika Oscarów, „Być kochaną” urzeka empatią i szczerością w stawianiu pytań o miłość, bliskość i samoakceptację.

Maria (Helga Guren) wchodzi w kolejną relację z nadzieją na nowy początek. Wystarczy jedno spojrzenie i czuje się, jakby znała Sigmunda (Oddgeir Thune) całe życie, a namiętny romans szybko przeradza się w poważny związek. Historia w „Być kochaną” zaczyna się tam, gdzie kończy się większość love stories. Codzienność w patchworkowej rodzinie szybko ujawnia niespełnione ambicje, niewyrażone uczucia i sprzeczne potrzeby, które kumulują się w emocjonalną bombę – a ta pewnego wieczoru wybucha.

W „Być kochaną” przejrzy się wiele kobiet, które starają się pogodzić bycie partnerką i matką, bez rezygnowania z siebie. Empatyczny, ale stawiający na szczerość, pełen gniewu i łez, a jednak terapeutyczny film Norweżki proponuje głęboką refleksję nad tym, kim jesteśmy w relacjach i z czego rezygnujemy, próbując sprostać cudzym oczekiwaniom. „Być kochaną” pozwala jednak uwierzyć w kolejną szansę, widząc w kryzysie początek pięknej, nowej relacji: ze sobą. czytaj więcej
Grafika reklamowa
Biograficzny | Dramat | 126 min
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak odkrywa, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka. czytaj więcej
Grafika reklamowa
Dramat | 107 min
Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc.

Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.

Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć. czytaj więcej
Grafika reklamowa
Dramat | 108 min
XXXIV Festiwal Ars Cameralis | Strach | 5 – 30 listopada 2025

Więcej: www.arscameralisfestiwal.pl

6–8 listopada | czwartek–sobota | godz: 17:30 | pokazy filmów

Miejsce: Sala Solaris, Kino Kosmos, Katowice

„Bulwar Zachodzącego Słońca”, „Na nabrzeżach”, „12 gniewnych ludzi” – wielkie gwiazdy, uznani reżyserzy, klasyka klasyki. Filmy, które zostaną zaprezentowane w ramach mini przeglądu nie nawiązują bezpośrednio do „strachu”, czyli przewodniego hasła tegorocznego Festiwalu. Nie znajdziemy go w warstwie fabularnej ani w warstwie wizualnej, w filmach próżno szukać mrocznego nastroju, odrealnionych światów, potworów i upiorów, podskórnego niepokoju czy gry cieni. Strach jest natomiast motorem napędowym bohaterów, wpływa na ich postępowanie, motywuje ich działania.

Norma Desmond nie potrafi pogodzić się z przebrzmiałą sławą, zapomnieniem, utraconą urodą i własną śmiertelnością. Terry Malloy musi wybrać między tym, co bezpieczne a tym, co słuszne, choć obawia się represji i odwetu związkowców. Ławnik nr 8 desperacko próbuje przekonać pozostałych członków ławy przysięgłych, że oskarżonemu należy się sprawiedliwy proces. Choć źródła i formy strachu są różne w każdym z filmów, rozterki bohaterów pozostają bardzo blisko obaw współczesnych widzów. Dlatego zapraszamy do wspólnego zanurzenia się w skomplikowanych światach Złotej Ery Hollywood.

Przed seansami odbędą się krótkie prelekcje, które wygłosi Anita Skwara – filmoznawczyni, krytyczka filmowa, animatorka kultury, członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Międzynarodowej Federacji Prasy Filmowej FIPRESCI i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).

O filmie:
Nabrzeża w New Jersey. Skorumpowani związkowcy pod wodzą Johnny’ego Friendly’ego (Lee J. Cobb) nie cofną się przed niczym, żeby utrzymać władzę i kontrolę nad robotnikami portowymi. Choć zastraszanie, wymuszenia, groźby i przemoc fizyczna są na porządku dziennym, wszystkich łączy zmowa milczenia. Terry Malloy (Marlon Brando), kiedyś utalentowany bokser, a obecnie sztauer, zostaje wplątany w związkowe porachunki, w wyniku których ginie młody robotnik. Z czasem zaczyna wątpić w słuszność działań związkowców i swojego brata (Rod Steiger), ale obawia się odwetu za podważenie statusu quo i mówienie prawdy. Rodzące się uczucie do Edie Doyle (Eva Marie Saint), siostry zabitego robotnika, doda Terry’emu odwagi. Film zdobył osiem Oscarów, w tym dla najlepszego film, scenariusza, reżysera, aktora pierwszoplanowego i najlepszej aktorki drugoplanowej. czytaj więcej
Franz Kafka
Biograficzny | Dramat | 136 min
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku. Obraz Agnieszki Holland jest polskim kandydatem do Oscara za najlepszy film międzynarodowy! czytaj więcej
Fréwaka
Horror | 103 min
Klimatyczny, irlandzki folk horror o tym, co ukryte – w ziemi, wierzeniach i w nas samych.

Shoo, młoda opiekunka społeczna, zostaje wysłana do odległej wioski, by pomóc starszej kobiecie, cierpiącej na lęk przed ludźmi. Peig boi się nie tylko swoich sąsiadów, ale i tajemniczych, złowrogich istot, które według niej porwały ją wiele lat temu. W miarę jak Shoo zbliża się do kobiety, sama zaczyna doświadczać niezrozumiałych zjawisk, zmuszając ją do konfrontacji z własnymi lękami i mrocznymi koszmarami z przeszłości.

Film Aislinn Clarke łączy głęboko zakorzenioną wiarę z lokalnymi wierzeniami, wplatając elementy psychologicznego napięcia i nadprzyrodzonego niepokoju. czytaj więcej
Zobacz kolejny dzień
Piątek 07/11/2025
Zobacz kolejny dzień
Przejdź do treści