Niedziela 14/09/2025
Dramat | Horror | 145 min
Ari Aster po raz kolejny rozsadza granice gatunku, tworząc jedną z najbardziej niepokojących wariacji na temat westernu w historii kina. To filmowe doświadczenie trzeba przeżyć i oddać się w jego szpony na dłużej niż dwie godziny. Specjalnie dla tych, którym tempo postpandemicznego życia nie pozwala poświęcić tyle czasu w ciągu tygodnia, zapraszamy na pokaz specjalny w niedzielę o godzinie 12:00!
Maj 2020. Ameryka staje w miejscu, ale w Eddington coś się porusza. Szeryf (Joaquin Phoenix) i burmistrz (Pedro Pascal) to dawni znajomi, lecz dziś... wrogowie. Mężczyźni wikłają się w konflikt, który błyskawicznie dzieli lokalną społeczność. Gdy zaufanie pęka, a paranoja rośnie, sąsiad zaczyna patrzeć na sąsiada jak na wroga. czytaj więcej
Maj 2020. Ameryka staje w miejscu, ale w Eddington coś się porusza. Szeryf (Joaquin Phoenix) i burmistrz (Pedro Pascal) to dawni znajomi, lecz dziś... wrogowie. Mężczyźni wikłają się w konflikt, który błyskawicznie dzieli lokalną społeczność. Gdy zaufanie pęka, a paranoja rośnie, sąsiad zaczyna patrzeć na sąsiada jak na wroga. czytaj więcej
Dramat historyczny | 123 min
Film "Downton Abbey. Wielki finał" reżyseruje nominowany do nagród BAFTA i Emmy - Simon Curtis na podstawie scenariusz Juliana Fellowesa.
Poprzednia cześć zakończyła się pod koniec lat dwudziestych XX wieku wraz ze smutną wiadomością o śmierci Lady Violet (Maggie Smith), która przekazała schedę swojej wnuczce, Lady Mary (Michelle Dockery), aby utrzymać wszystko w Downton w należytym porządku.
W trzecim filmie znowu zobaczymy znanych nam dobrze mieszkańców zamku Highclere, których zagrają: Hugh Bonneville, Elizabeth McGovern, Michelle Dockery, Laura Carmichael, Jim Carter, Phyllis Logan, Robert James-Collier, Joanne Froggatt, Allen Leech, Penelope Wilton, Lesley Nicol, Michael Fox, Raquel Cassidy, Brendan Coyle, Kevin Doyle, Harry Hadden-Paton, Sophie McShera i Douglas Reith oraz: Joely Richardson, Alessandro Nivola, Simon Russell Beale, Arty Froushan i wielu innymi ulubieńców fanów.
Zobaczymy również Paula Giamattiego, który wcieli się w rolę brata Cory Grantham, Harolda Levinsona. Dominic West powróci także do roli Guya Dextera. czytaj więcej
Poprzednia cześć zakończyła się pod koniec lat dwudziestych XX wieku wraz ze smutną wiadomością o śmierci Lady Violet (Maggie Smith), która przekazała schedę swojej wnuczce, Lady Mary (Michelle Dockery), aby utrzymać wszystko w Downton w należytym porządku.
W trzecim filmie znowu zobaczymy znanych nam dobrze mieszkańców zamku Highclere, których zagrają: Hugh Bonneville, Elizabeth McGovern, Michelle Dockery, Laura Carmichael, Jim Carter, Phyllis Logan, Robert James-Collier, Joanne Froggatt, Allen Leech, Penelope Wilton, Lesley Nicol, Michael Fox, Raquel Cassidy, Brendan Coyle, Kevin Doyle, Harry Hadden-Paton, Sophie McShera i Douglas Reith oraz: Joely Richardson, Alessandro Nivola, Simon Russell Beale, Arty Froushan i wielu innymi ulubieńców fanów.
Zobaczymy również Paula Giamattiego, który wcieli się w rolę brata Cory Grantham, Harolda Levinsona. Dominic West powróci także do roli Guya Dextera. czytaj więcej
Animowany | Familijny | 40 min
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI | Kino Kosmos | w każdą niedzielę | godz. 15:00
Idealna propozycja na pierwszą w życiu wizytę w kinie!
Na najmłodszych widzów (dzieci od 3. roku życia) co niedzielę czekają m.in. Reksio, Bolek i Lolek, a także pozostali bohaterowie kultowych animacji ze Studia Filmów Rysunkowych. Podczas seansu światła nie gasną całkowicie, a dźwięk jest lekko przyciszony. Wszystko po to, by zapewnić dziecku pokaz przyjazny sensorycznie. W wybrane niedziele seanse połączone są z warsztatami lub zabawami ruchowymi.
Twoje dziecko będzie pierwszy raz w kinie? Zgłoście się do kasy po pamiątkowy dyplom!
W repertuarze bajki ze Studia Filmów Rysunkowych: Reksio kompan – Reksio, Tola – Przygody Bolka i Lolka, Próba wierności – Miś Kudłatek, Reksio pocieszyciel – Reksio,
Kategoria wiekowa: 3+
Przed seansem zapraszamy dzieci na lekcję języka norweskiego przygotowaną przez praktykantkę Kina Kosmos Kalinę Kruszyńską.
Kalina Kruszyńska – studentka III roku kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego, praktykantka Kina Kosmos, szczególnie zainteresowana animacją i kinem autorskim. Oglądając filmy, zwraca uwagę na ich kulturowy kontekst oraz na to, jak wykorzystują obraz i dźwięk. czytaj więcej
Idealna propozycja na pierwszą w życiu wizytę w kinie!
Na najmłodszych widzów (dzieci od 3. roku życia) co niedzielę czekają m.in. Reksio, Bolek i Lolek, a także pozostali bohaterowie kultowych animacji ze Studia Filmów Rysunkowych. Podczas seansu światła nie gasną całkowicie, a dźwięk jest lekko przyciszony. Wszystko po to, by zapewnić dziecku pokaz przyjazny sensorycznie. W wybrane niedziele seanse połączone są z warsztatami lub zabawami ruchowymi.
Twoje dziecko będzie pierwszy raz w kinie? Zgłoście się do kasy po pamiątkowy dyplom!
W repertuarze bajki ze Studia Filmów Rysunkowych: Reksio kompan – Reksio, Tola – Przygody Bolka i Lolka, Próba wierności – Miś Kudłatek, Reksio pocieszyciel – Reksio,
Kategoria wiekowa: 3+
Przed seansem zapraszamy dzieci na lekcję języka norweskiego przygotowaną przez praktykantkę Kina Kosmos Kalinę Kruszyńską.
Kalina Kruszyńska – studentka III roku kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego, praktykantka Kina Kosmos, szczególnie zainteresowana animacją i kinem autorskim. Oglądając filmy, zwraca uwagę na ich kulturowy kontekst oraz na to, jak wykorzystują obraz i dźwięk. czytaj więcej
Anime | Dramat historyczny | 89 min
W ramach 2025. Rok z kinem Azji, vol. 2 zaprezentujemy niezwykły film stworzony przez współzałożyciela studia - Isao Takahata - który wyzbył się plastyki kina fantasy i science-fiction na rzecz realistycznej opowieści wojennej.
Grobowiec świetlików to wstrząsający obraz II wojny światowej z perspektywy nastolatka i jego małej siostrzyczki uciekający z miasta przed atakami lotniczymi na prowincję, gdzie liczą na pomoc ciotki. Despotyczna krewna nie chce im udzielić schronienia i rodzeństwo jest skazane na radzenie sobie własnymi siłami.
Seans z polskimi napisami, od 16 lat."Grobowiec świetlików" to sentymentalny powrót do czasów dzieciństwa i choć przypadał on na czas straszliwej tragedii i niewypowiedzianego okrucieństwa, dla dzieci te wielkie sprawy są nie do ogarnięcia. Liczy się za to dzień dzisiejszy, a ten potrafił być piękny nawet w najgorszych chwilach. (...) Tragiczna historia rodzeństwa jest filmową parabolą przestrzegającą przed ignorancją i nadmierną dumą, które jawią się jako pożywka każdej tragedii. "Grobowiec świetlików" zachęca do kontemplacji bezsensu wojny oraz roli, jaką może w niej odegrać zwykła naiwność. Film zrealizowany został klasyczną metodą animacji, dzisiaj już coraz rzadziej spotykaną. Widać wyraźnie, że każdy kadr został przemyślany i dopieszczony do ostatniej kreski. To właśnie starannej i pięknej animacji "Grobowiec świetlików" w dużej mierze zawdzięcza swój sukces"
z recenzji Marcina Pietrzyka dla Filmweb.plPolecamy również materiał "7 wspaniałych: Anime", gdzie wymieniono i mówiono również Grobowiec świetlików.:http://www.filmweb.pl/video/7+wspania%C5%82ych/Anime-37851 czytaj więcej
Grobowiec świetlików to wstrząsający obraz II wojny światowej z perspektywy nastolatka i jego małej siostrzyczki uciekający z miasta przed atakami lotniczymi na prowincję, gdzie liczą na pomoc ciotki. Despotyczna krewna nie chce im udzielić schronienia i rodzeństwo jest skazane na radzenie sobie własnymi siłami.
Seans z polskimi napisami, od 16 lat."Grobowiec świetlików" to sentymentalny powrót do czasów dzieciństwa i choć przypadał on na czas straszliwej tragedii i niewypowiedzianego okrucieństwa, dla dzieci te wielkie sprawy są nie do ogarnięcia. Liczy się za to dzień dzisiejszy, a ten potrafił być piękny nawet w najgorszych chwilach. (...) Tragiczna historia rodzeństwa jest filmową parabolą przestrzegającą przed ignorancją i nadmierną dumą, które jawią się jako pożywka każdej tragedii. "Grobowiec świetlików" zachęca do kontemplacji bezsensu wojny oraz roli, jaką może w niej odegrać zwykła naiwność. Film zrealizowany został klasyczną metodą animacji, dzisiaj już coraz rzadziej spotykaną. Widać wyraźnie, że każdy kadr został przemyślany i dopieszczony do ostatniej kreski. To właśnie starannej i pięknej animacji "Grobowiec świetlików" w dużej mierze zawdzięcza swój sukces"
z recenzji Marcina Pietrzyka dla Filmweb.plPolecamy również materiał "7 wspaniałych: Anime", gdzie wymieniono i mówiono również Grobowiec świetlików.:http://www.filmweb.pl/video/7+wspania%C5%82ych/Anime-37851 czytaj więcej
120 min
Najbardziej wystrzałowy film tegorocznego festiwalu w Cannes, gdzie zasłużenie otrzymał Nagrodę Jury. Sirât to powalający obraz, w którm rozpacz ojca jest zagłuszana przez rytmy techno i radiowe doniesienia o III Wojnie Światowej. Przedpremiery w Kinie Kosmos: 8 i 14 września.
Ojciec (świetny Sergi López) rozpaczliwie szuka córki na nielegalnych, pustynnych imprezach rave’owych w Maroku. Po kilku dniach tułaczki trafia na bandę kolorowych outsiderów i wraz z nimi zmierza tuż pod granicę z Mauretanią, gdzie sytuacja wymyka się spod kontroli… Sirât to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu czy Mad Maxa z krytyczną perspektywą Zabriskie Point Antonioniego. Fenomenalnie nakręcony film autora pamiętnej Siły ognia Olivera Laxe trzyma w napięciu, zachwyca elektryzującą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To film-przygoda, którego rewersem jest zaskakująca refleksja o współczesnym eskapizmie – polityka dopadnie nas zawsze i wszędzie, a otaczająca nas rzeczywistość to istne pole minowe (dosłownie). Autor opisu: Marcin Pieńkowski. czytaj więcej
Ojciec (świetny Sergi López) rozpaczliwie szuka córki na nielegalnych, pustynnych imprezach rave’owych w Maroku. Po kilku dniach tułaczki trafia na bandę kolorowych outsiderów i wraz z nimi zmierza tuż pod granicę z Mauretanią, gdzie sytuacja wymyka się spod kontroli… Sirât to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu czy Mad Maxa z krytyczną perspektywą Zabriskie Point Antonioniego. Fenomenalnie nakręcony film autora pamiętnej Siły ognia Olivera Laxe trzyma w napięciu, zachwyca elektryzującą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To film-przygoda, którego rewersem jest zaskakująca refleksja o współczesnym eskapizmie – polityka dopadnie nas zawsze i wszędzie, a otaczająca nas rzeczywistość to istne pole minowe (dosłownie). Autor opisu: Marcin Pieńkowski. czytaj więcej
Familijny | 74 min
Kacper właśnie przeprowadził się z rodziną do nowego domu i pełen obaw czeka na początek nauki w przedszkolu. Pierwszą osobą, którą tam poznaje, jest Emma, która niedługo będzie świętować swoje piąte urodziny. Kacper i Emma oraz ich pluszowi towarzysze – Leo i Pani Królik – spędzają ze sobą każdą wolną chwilę, a dzięki wspólnym przygodom dowiadują się, czym jest przyjaźń. Kacper i Emma to przeplatana piosenkami i animowanymi fragmentami opowieść o przyjaźni, ale i o trudnościach związanych z życiem pięciolatków.
Przed seansem zapraszamy dzieci na lekcję języka norweskiego przygotowaną przez praktykantkę Kina Kosmos Kalinę Kruszyńską.
Kalina Kruszyńska – studentka III roku kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego, praktykantka Kina Kosmos, szczególnie zainteresowana animacją i kinem autorskim. Oglądając filmy, zwraca uwagę na ich kulturowy kontekst oraz na to, jak wykorzystują obraz i dźwięk. czytaj więcej
Przed seansem zapraszamy dzieci na lekcję języka norweskiego przygotowaną przez praktykantkę Kina Kosmos Kalinę Kruszyńską.
Kalina Kruszyńska – studentka III roku kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego, praktykantka Kina Kosmos, szczególnie zainteresowana animacją i kinem autorskim. Oglądając filmy, zwraca uwagę na ich kulturowy kontekst oraz na to, jak wykorzystują obraz i dźwięk. czytaj więcej
Animowany | Fantasy | 144 min
Ne Zha to imię magicznego dziecka wychowanego przez ludzi. Chłopiec zawiera niełatwy sojusz z księciem Ao Bingiem (Księciem Smoków), w epickiej bitwie o ochronę swoich rodów. W następstwie tych wydarzeń ich życie i świat zacznie balansować na krawędzi zniszczenia. Ne Zha wyruszy w niebezpieczną wyprawę, aby zdobyć eliksir, który przywróci Ao Bingowi zdrowie. Podczas tej podróży, w której zmierzy się z potworami, Ne Zha odkryje spisek, który miał wywołać wyniszczającą wojnę między dobrem, a złem. Chłopiec będzie musiał przeciwstawić się ogromnym siłom, aby chronić to, co jest mu drogie i bliskie sercu.
Oparty na chińskiej mitologii i odważnej reinterpretacji, „NE ZHA 2. W KRAINIE POTWORÓW” to przełomowy film animowany, tworzony przez pięć lat przez zespół 4000 animatorów, który stał się obecnie najbardziej kasową animacją na świecie. czytaj więcej
Oparty na chińskiej mitologii i odważnej reinterpretacji, „NE ZHA 2. W KRAINIE POTWORÓW” to przełomowy film animowany, tworzony przez pięć lat przez zespół 4000 animatorów, który stał się obecnie najbardziej kasową animacją na świecie. czytaj więcej
Komedia | 90 min
Dwa filmy, setki tysięcy widzów i dziesiątki cytowanych scen. „Teściowie” wracają z trzecią częścią – jeszcze bardziej bezczelną, jeszcze bardziej bezwzględną i jeszcze bardziej… rodzinną. W rolach głównych ponownie zobaczymy Izabelę Kunę, Adama Woronowicza, Maję Ostaszewską i – powracającego po przerwie – Marcina Dorocińskiego.
W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!
„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!
Co o „Teściach 3” mówią sami aktorzy?
Adam Woronowicz:
– W trzeciej części jest tak, że Tadeusz milczy wtedy, kiedy powinien mówić. I mówi, kiedy lepiej było milczeć. A Wanda i tak wie lepiej. Mimo to nie mogą bez siebie żyć. Ani razem, ani osobno – klasyka. Ich relacja to taki miks zgrzytów i przywiązania.
Maja Ostaszewska:
– Siłą „Teściów” jest zmienność nastrojów, tonów. Brak czerni i bieli w postaciach. Żonglowanie emocjami. Tym, co serio, z humorem. Perspektywa zmienia się jak w kalejdoskopie. Siłą jednych scen jest kontekst poprzednich.
Powrót Marcina Dorocińskiego w roli Andrzeja oraz pojawienie się nowych, wyrazistych bohaterów zwiastują, że „Teściowie 3” nie zamierzają spuszczać z tonu. Przeciwnie – jak podobno mawiał Hitchcock: „Na początku było trzęsienie ziemi, a potem napięcie tylko rosło.” W tej serii to nie metafora, to plan działania. czytaj więcej
W trzeciej części komediowego hitu „Teściowie” ponownie spotykamy się z rodziną, która tym razem zjeżdża się do spokojnego ośrodka na prowincji na chrzciny. Wanda i Tadeusz organizują uroczystość, na którą zapraszają Małgorzatę wraz z przyjaciółką, psychoterapeutką Grażyną. Na spotkaniu pojawia się również były mąż Małgorzaty, Andrzej, który przylatuje specjalnie z Australii – i tym razem nie jest sam. Atmosfera spotkania szybko wymyka się spod kontroli, a dawne konflikty i nowe romanse prowadzą do nieoczekiwanych konsekwencji – tym razem z udziałem lokalnej policji!
„Teściowie 3” to film, który pokaże, że nawet chrzciny mogą zamienić się w pole rodzinnych bitew, a zdrada nie dzieli tak mocno jak… święty sakrament!
Co o „Teściach 3” mówią sami aktorzy?
Adam Woronowicz:
– W trzeciej części jest tak, że Tadeusz milczy wtedy, kiedy powinien mówić. I mówi, kiedy lepiej było milczeć. A Wanda i tak wie lepiej. Mimo to nie mogą bez siebie żyć. Ani razem, ani osobno – klasyka. Ich relacja to taki miks zgrzytów i przywiązania.
Maja Ostaszewska:
– Siłą „Teściów” jest zmienność nastrojów, tonów. Brak czerni i bieli w postaciach. Żonglowanie emocjami. Tym, co serio, z humorem. Perspektywa zmienia się jak w kalejdoskopie. Siłą jednych scen jest kontekst poprzednich.
Powrót Marcina Dorocińskiego w roli Andrzeja oraz pojawienie się nowych, wyrazistych bohaterów zwiastują, że „Teściowie 3” nie zamierzają spuszczać z tonu. Przeciwnie – jak podobno mawiał Hitchcock: „Na początku było trzęsienie ziemi, a potem napięcie tylko rosło.” W tej serii to nie metafora, to plan działania. czytaj więcej