Piątek 22/08/2025
Dramat | 135 min
„Diamenty” to barwna, poruszająca opowieść o kobietach, ich marzeniach, sile i tajemnicach.
Lata 70., Rzym, pracownia krawiecka prowadzona przez dwie siostry, w której powstają niezwykle piękne i dopracowane kostiumy filmowe. To tu, między śmiechem a łzami, poznajemy namiętności, tęsknoty i lęki głównych bohaterek oraz ich współpracownic podzielających tę samą pasję do szycia. Włoski klimat, kolory, humor nadają lekkości głębokiej i mocnej opowieści o emocjach. Ten film to utkana ze wspomnień podróż, która pozwala poczuć siłę, wrażliwość i piękno ukryte w codziennych losach kobiet. To kino, które przypomina, że każda z nas jest ważna – niezależnie od tego, czy jest na scenie, czy za kulisami. Ferzan Özpetek, jeden z najbardziej wrażliwych reżyserów współczesnego kina, powraca z filmem pełnym czułości i pasji. Zbiera wokół siebie swoje ulubione aktorki (w tym Kasię Smutniak), oddając im hołd poprzez autentyczne, pełne życia role, tworząc historię, w której przenikają się rywalizacja i siostrzeństwo, pasja i pustka, śmiech i wzruszenie. czytaj więcej
Lata 70., Rzym, pracownia krawiecka prowadzona przez dwie siostry, w której powstają niezwykle piękne i dopracowane kostiumy filmowe. To tu, między śmiechem a łzami, poznajemy namiętności, tęsknoty i lęki głównych bohaterek oraz ich współpracownic podzielających tę samą pasję do szycia. Włoski klimat, kolory, humor nadają lekkości głębokiej i mocnej opowieści o emocjach. Ten film to utkana ze wspomnień podróż, która pozwala poczuć siłę, wrażliwość i piękno ukryte w codziennych losach kobiet. To kino, które przypomina, że każda z nas jest ważna – niezależnie od tego, czy jest na scenie, czy za kulisami. Ferzan Özpetek, jeden z najbardziej wrażliwych reżyserów współczesnego kina, powraca z filmem pełnym czułości i pasji. Zbiera wokół siebie swoje ulubione aktorki (w tym Kasię Smutniak), oddając im hołd poprzez autentyczne, pełne życia role, tworząc historię, w której przenikają się rywalizacja i siostrzeństwo, pasja i pustka, śmiech i wzruszenie. czytaj więcej
Dramat | Thriller | 108 min
Fabularny debiut Juliena Colonny poraża swoim surowym autentyzmem i znakomitymi, zniuansowanymi rolami. Pochodzącemu z Korsyki reżyserowi udało się zachować niezwykły balans pomiędzy trzymającym w napięciu kryminałem, skupionym wokół tematu zorganizowanej przestępczości, a intymnym portretem rozwijającej się relacji ojca i córki.
Korsyka, 1995 rok. Piętnastoletnia Lesia (w tej roli znakomita debiutantka Ghjuvanna Benedetti) jest przekonana o tym, że czeka ją beztroskie lato, ale rzeczywistość okazuje się zupełnie inna. Nieznajomy motocyklista zabiera ją nagle do odizolowanej willi, gdzie ukrywa się jej ojciec (charyzmatyczny Saveriu Santucci). Ze strzępów rozmów i medialnych relacji dziewczyna dowiaduje się o zamachu i śmierci prominentnego lokalnego polityka. Wkrótce okazuje się, że celem ataku był tak naprawdę ojciec Lesi.
Pierre-Paul uchodzi za szarą eminencję na wyspie i ma wpływ na wszystko, co na niej się dzieje. Mężczyzna od kilku lat poszukiwany jest też przez policję. Niedawne zdarzenia, które z czasem jeszcze eskalują, grożą wybuchem dużego konfliktu i zapisaniem krwawego rozdziału w historii wyspy. Mimo coraz bardziej napiętej atmosfery oraz grożącego niebezpieczeństwa Lesia nie ma zamiaru opuszczać ojca. czytaj więcej
Korsyka, 1995 rok. Piętnastoletnia Lesia (w tej roli znakomita debiutantka Ghjuvanna Benedetti) jest przekonana o tym, że czeka ją beztroskie lato, ale rzeczywistość okazuje się zupełnie inna. Nieznajomy motocyklista zabiera ją nagle do odizolowanej willi, gdzie ukrywa się jej ojciec (charyzmatyczny Saveriu Santucci). Ze strzępów rozmów i medialnych relacji dziewczyna dowiaduje się o zamachu i śmierci prominentnego lokalnego polityka. Wkrótce okazuje się, że celem ataku był tak naprawdę ojciec Lesi.
Pierre-Paul uchodzi za szarą eminencję na wyspie i ma wpływ na wszystko, co na niej się dzieje. Mężczyzna od kilku lat poszukiwany jest też przez policję. Niedawne zdarzenia, które z czasem jeszcze eskalują, grożą wybuchem dużego konfliktu i zapisaniem krwawego rozdziału w historii wyspy. Mimo coraz bardziej napiętej atmosfery oraz grożącego niebezpieczeństwa Lesia nie ma zamiaru opuszczać ojca. czytaj więcej
Komedia | 102 min
Kochający syn, lojalny przyjaciel, błyskotliwy kompan na wieczorne wyjście, najfajniejszy tata – Matthias sprawdzi się w każdej roli. Nic dziwnego, że ów przystojny, obyty, szarmancki pracownik jest podporą firmy wynajmującej na godziny dobrych synów, fajnych tatusiów, najlepszych przyjaciół.
Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias! czytaj więcej
Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias! czytaj więcej
Dramat | Horror | 145 min
Nowy film Ariego Astera, reżysera Dziedzictwa. Hereditary i Midsommar, przenosi nas do dusznego miasteczka Eddington w Nowym Meksyku, gdzie na początku pandemii COVID-19 narasta napięcie, które nie ma nic wspólnego z wirusem, lecz z ludzką naturą. Przedpremierowo w Kinie Kosmos w piątek 22 sierpia!
Maj 2020. Ameryka staje w miejscu, ale w Eddington coś się porusza. Szeryf (Joaquin Phoenix) i burmistrz (Pedro Pascal) to dawni znajomi, lecz dziś... wrogowie. Mężczyźni wikłają się w konflikt, który błyskawicznie dzieli lokalną społeczność. Gdy zaufanie pęka, a paranoja rośnie, sąsiad zaczyna patrzeć na sąsiada jak na wroga.
Ari Aster po raz kolejny rozsadza granice gatunku, tworząc jedną z najbardziej niepokojących wariacji na temat westernu w historii kina. czytaj więcej
Maj 2020. Ameryka staje w miejscu, ale w Eddington coś się porusza. Szeryf (Joaquin Phoenix) i burmistrz (Pedro Pascal) to dawni znajomi, lecz dziś... wrogowie. Mężczyźni wikłają się w konflikt, który błyskawicznie dzieli lokalną społeczność. Gdy zaufanie pęka, a paranoja rośnie, sąsiad zaczyna patrzeć na sąsiada jak na wroga.
Ari Aster po raz kolejny rozsadza granice gatunku, tworząc jedną z najbardziej niepokojących wariacji na temat westernu w historii kina. czytaj więcej
Horror | 102 min
Jeden z najbardziej przyszłościowych hororów ostatnich lat w Kinie Kosmos! Australijsko-amerykańska produkcja sięga do korzeni body horroru i przetwarza na nowo znaną konwencję w brawurowym, groteskowym stylu przepełnionym... miłością.
Przebój tegorocznego festiwalu Sundance przywołujący skojarzenia z kultową już Substancją. Tim i Millie (wyśmienici Dave Franco i Alison Brie, poza ekranem wzorowe małżeństwo) są razem od wielu lat. Tworzą nowoczesny związek, w którym on spełnia swoje marzenia o karierze muzyka, a ona zarabia na utrzymanie. Relacja zostaje jednak wystawiona na próbę – Millie zmienia pracę i wynajmuje dom na odludziu, podejmując decyzję za zawodowo nieogarniętego chłopaka, który dodatkowo przeżywa traumę po makabrycznej śmierci rodziców. Odseparowani od swoich przyjaciół i rodziny partnerzy stają się coraz bardziej nierozłączni. Dosłownie. Together mógłby wyjść spod ręki Davida Cronenberga, gdyby ten miał więcej poczucia humoru. Grając z tropami nawiedzonego domu i tajemniczej dziury w ziemi, uzupełnionymi o elementy body horroru, debiutujący w pełnym metrażu Michael Shanks pokazuje, jak zakręcone potrafią być relacje. Zrównoważone bycie razem niepostrzeżenie przeradza się w dominację albo – co gorsza – „zlanie w dwugłowego smoka”, hybrydę, w której zatraca się indywidualność i wolna wola jednostek. Odjechane, a jednak prawdziwe. (Autorka opisu filmu: Urszula Śniegowska) czytaj więcej
Przebój tegorocznego festiwalu Sundance przywołujący skojarzenia z kultową już Substancją. Tim i Millie (wyśmienici Dave Franco i Alison Brie, poza ekranem wzorowe małżeństwo) są razem od wielu lat. Tworzą nowoczesny związek, w którym on spełnia swoje marzenia o karierze muzyka, a ona zarabia na utrzymanie. Relacja zostaje jednak wystawiona na próbę – Millie zmienia pracę i wynajmuje dom na odludziu, podejmując decyzję za zawodowo nieogarniętego chłopaka, który dodatkowo przeżywa traumę po makabrycznej śmierci rodziców. Odseparowani od swoich przyjaciół i rodziny partnerzy stają się coraz bardziej nierozłączni. Dosłownie. Together mógłby wyjść spod ręki Davida Cronenberga, gdyby ten miał więcej poczucia humoru. Grając z tropami nawiedzonego domu i tajemniczej dziury w ziemi, uzupełnionymi o elementy body horroru, debiutujący w pełnym metrażu Michael Shanks pokazuje, jak zakręcone potrafią być relacje. Zrównoważone bycie razem niepostrzeżenie przeradza się w dominację albo – co gorsza – „zlanie w dwugłowego smoka”, hybrydę, w której zatraca się indywidualność i wolna wola jednostek. Odjechane, a jednak prawdziwe. (Autorka opisu filmu: Urszula Śniegowska) czytaj więcej